Esas No: 1992/35
Karar No: 1992/46
Karar Tarihi: 15/09/1992
AYM 1992/35 Esas 1992/46 Karar Sayılı Norm Denetimi İlamı
Özet:
Karara göre, dava konusu hükümde belirtilen ürünlerin satışına ilişkin reklamların, tüketicinin yanıltılmasına yol açacak şekilde gerçek dışı beyanlarda bulunduğu tespit edilmiştir. Bu nedenle, reklamların yayınlanması doğru değildir ve durdurulması gerekmektedir.
6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu'nun 61/1 maddesi; tüketiciyi yanıltmak amacıyla herhangi bir araç veya yöntem kullanımının yasak olduğunu belirtir.
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 3/1 maddesi; tüketicinin sağlığı, güvenliği, mal ve hizmetlerin niteliği ve fiyatı, hakkında doğru, açık ve yeterli bilgilendirilmesi hakkını düzenler.