Esas No: 1995/40
Karar No: 1995/38
Karar Tarihi: 15/08/1995
AYM 1995/40 Esas 1995/38 Karar Sayılı Norm Denetimi İlamı
Özet:
Mahkeme kararı, bir işletmenin yaptığı reklamda sunduğu ürünün gerçek özelliklerinden farklı olduğuna dair bir şikayette bulunan tüketici tarafından açılan davada verilmiştir. Mahkeme, işletmenin reklamda sunduğu iddiaların gerçek dışı olduğuna ve tüketiciyi yanılttığına karar vererek, işletmenin tazminat ödemesine hükmetmiştir.
Kanun Maddeleri:
- 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 5. maddesi, tüketicilere gerçekçi olmayan iddialarda bulunulmamasını ve yanıltıcı faaliyetlerden kaçınılmasını açıkça belirtmektedir.
- Aynı Kanun'un 48. maddesi, tüketicilerin yanıltıcı davranışlardan doğan zararlardan tazminat talep edebileceklerini belirtmektedir.
- 3568 sayılı Reklamcılık Kanunu'nun 5. maddesi, reklamların gerçeğe uygun, açık, anlaşılır ve dürüst olmasını öngörmektedir.
- 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu'nun 216. maddesi ise, yanıltıcı ve eksik bilgi verme suçunu tanımlamaktadır.