Esas No: 2001/160
Karar No: 2001/52
Karar Tarihi: 15/03/2001
AYM 2001/160 Esas 2001/52 Karar Sayılı Norm Denetimi İlamı
Özet:
Kısaca, mahkeme, davalı şirketin tüketicilere yönelik haksız ve yanıltıcı reklam yaparak zarar verdiği gerekçesiyle davalıya ceza verilmesi gerektiğine karar verdi. Mahkeme, davalının reklamlarında yer alan iddiaların doğru olmadığını ve tüketicileri yanılttığını tespit etti.
3065 sayılı \"Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun\"un 4. maddesi, tüketicilerin yanıltıcı ve haksız reklamlardan korunma hakkını düzenler. Mahkeme, bu kanun maddesi doğrultusunda karar verdi.
6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu'nun 55. maddesi ise ticari reklamların doğru ve dürüst olması gerektiğini düzenler ve kişilerin ticari faaliyetleri sırasında dürüstlük kuralına uyması gerektiğini belirtir.