Esas No: 2002/21
Karar No: 2002/23
Karar Tarihi: 31/01/2002
AYM 2002/21 Esas 2002/23 Karar Sayılı Norm Denetimi İlamı
Özet:
Mahkeme, davacının talebi doğrultusunda, davalı şirketin reklam ve tanıtım faaliyetlerinde yaptığı yanıltıcı ve haksız ticari uygulamalar sebebiyle cezalandırılmasına karar verdi. Davalı şirket, ürünleri hakkında gerçeğe aykırı bilgi vererek tüketicileri yanılttı ve bu durumda tüketicilerin haklarına tecavüz edildi. Bu nedenle şirket, tüketicilere verdikleri zararı tazmin etmek zorunda kaldı.
Kanun Maddeleri:
- Tüketici Kanunu'nun 5. Maddesi: Tüketicilerin korunması.
- Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'un 4. Maddesi: Gerçeğe aykırı bilgi vermenin yasaklanması.
- Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkındaki Kanun'un 2. Maddesi: Yanıltıcı ve haksız ticari uygulamaların yasaklanması.