Esas No: 2005/96
Karar No: 2005/94
Karar Tarihi: 29/11/2005
AYM 2005/96 Esas 2005/94 Karar Sayılı Norm Denetimi İlamı
Özet:
Mahkeme, davalı şirketin kampanya süresi boyunca verdiği bedava ürünlerin, tüketicilerin anlaşmalarını feshetme haklarını etkileyemeyeceğine hükmetti. Buna göre, şirketin ürünlerini geri almaması tüketicilerin sözleşmelerinden feragat ettiği anlamına gelmemektedir. Ayrıca, ürün iadesi sırasında şirketin tüketicilere ücret talep etmesi de söz konusu değildir.
Kanun maddeleri:
- Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 5. maddesi: Tüketiciler, sözleşmelerinden kaynaklanan haklarını koruma altındadır.
- Aynı kanunun 6. maddesi: Tüketiciler, anlaşmalarını feshetme haklarına sahiptirler.
- Reklamcılık Faaliyetlerinin Düzenlenmesi Hakkında Kanun'un 6. maddesi: Reklamların dürüst ve gerçekçi olması gerekmektedir.