Esas No: 2008/46
Karar No: 2008/163
Karar Tarihi: 13/11/2008
AYM 2008/46 Esas 2008/163 Karar Sayılı Norm Denetimi İlamı
Özet:
Bu mahkeme kararı, bir banka müşterisinin şubede gerçekleştirilen işlemleri esnasında banka görevlisinin kötü davrandığını ve müşterinin şikayetini dikkate almadığını iddia etmesi üzerine açılan davanın sonucunda verilmiştir. Mahkeme, banka görevlisinin müşteriye mağdur edici şekilde davranmasının haksız rekabet teşkil ettiğine karar vererek, bankanın bir karar almaya varıncaya kadar ilgili ürün veya hizmetlerin reklamlarını yapmaktan kaçınması gerektiğine hükmetmiştir.
Kanun maddeleri:
- Türk Ticaret Kanunu 52/1
- Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun 5, 6, 8, 9 / 2, 16/1, 17/1, 22/1, 30/1, 31/1, 32/1, 47/1, 50, 63,
- Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Kanun 4, 6, 7, 10, 14.