Esas No: 2005/116
Karar No: 2009/27
Karar Tarihi: 19/02/2009
AYM 2005/116 Esas 2009/27 Karar Sayılı Norm Denetimi İlamı
Özet:
Mahkeme, davalı şirketin ürünlerinde yaptığı yanıltıcı tanıtım ve reklam faaliyetleri nedeniyle davacı müşterinin zarara uğradığına hükmetti. Davalı şirketin reklamlarında verdiği bilgilerin doğru olmadığı, ürünlerin vaat edilen etkileri sağlamadığı ve dolayısıyla tüketicilerin yanıltıldığı belirtildi. Bu nedenle davalı şirket, müşteriye zararlı olan faaliyetlerinde bulunmuş olarak kabul edildi ve tazminat ödemeye yönlendirildi.
İlgili kanun maddeleri:
- 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun,
- 1211 sayılı Türk Ticaret Kanunu.