Danıştay 13. Daire 2017/1746 Esas 2022/2390 Karar Sayılı İlamı

Abaküs Yazılım
13. Daire
Esas No: 2017/1746
Karar No: 2022/2390
Karar Tarihi: 01.06.2022

Danıştay 13. Daire 2017/1746 Esas 2022/2390 Karar Sayılı İlamı

     Özet:

Danıştay 13. Daire, \"... İdare Mahkemesi'nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir\" başlıklı kararı inceler. Temyiz eden davacılar, iş deneyim belgelerinin asıllarının sunulduğunu belirterek, ihale devam ederken eksikliklerin tamamlanabileceğini savunurlar. Kararın Tetkik Hâkimi, usul ve yasaya uygun olduğuna karar vererek, temyiz isteminin reddedilmesinin gerektiğini düşünüyor. Mahkeme, davacıların temyiz istemini reddediyor ve onanması gerektiğine karar veriyor. Kararda bahsedilen 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesi, idare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulmasını mümkün kılarken, 20/A maddesi ise \"karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere\" şeklinde bir hüküm içeriyor.
Danıştay 13. Daire Başkanlığı         2017/1746 E.  ,  2022/2390 K.

    "İçtihat Metni"

    T.C.
    D A N I Ş T A Y
    ONÜÇÜNCÜ DAİRE
    Esas No:2017/1746
    Karar No:2022/2390

    TEMYİZ EDEN (DAVACILAR) : 1- … San. Ve Tic. Ltd. Şti.
    (Eski Unvan: … Tem. Spor. Org. İnş. Med. Tic. Ltd. Şti.)
    2- … İnş. Yem. Otom. İns. Kayn. San. ve Tic. Ltd. Şti.
    VEKİLİ : Av. …

    KARŞI TARAF (DAVALI) : … Kurumu
    VEKİLİ : Av. ….

    İSTEMİN KONUSU : …. İdare Mahkemesi'nin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

    YARGILAMA SÜRECİ :
    Dava konusu istem: … Belediyesi Destek Hizmetleri Müdürlüğü'nce 10/11/2016 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen … ihale kayıt numaralı "Kent Temizliği, Çöp Toplama, Çöp Taşıma, Süpürme ve Çevre Temizliği Hizmet Alımı İşi (33 Ay)" ihalesine ilişkin olarak davacıların oluşturduğu iş ortaklığı tarafından yapılan itirazen şikâyet başvurusunun reddine ilişkin … tarih ve … sayılı Kamu İhale Kurulu (Kurul) kararının iptali istenilmiştir.
    İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: …. İdare Mahkemesi'nce verilen kararda; davacıların oluşturduğu iş ortaklığının pilot ortağı olan … Ltd. Şti. tarafından iş deneyimini tevsiken 3 adet iş deneyim belgesinin sunulduğu, birincisinin … Belediye Başkanlığı'nca … ihale kayıt numaralı “Kent Temizliği Vasıflı ve Vasıfsız İş Gücü Hizmet Alımı İşi” ne ilişkin olarak düzenlenen … tarih ve … sayılı İş Bitirme Belgesi olduğu, ikincisinin yine … Belediye Başkanlığı'nca … ihale kayıt numaralı “İlçe Temizliği ve İşgücü Hizmet Alımı İşi”ne ilişkin olarak düzenlenen … tarih ve … sayılı İş Bitirme Belgesi olduğu, diğerinin ise … Belediye Başkanlığı'nca … ihale kayıt numaralı “Hakkari Belediyesi Hizmet Binası Temizliği ile İmar ve Mücavir Alan Sınırları İçerisinde İdarenin Belirlediği 15 Mahallenin Çöplerin Toplanması ve Toplanan Malzemelerin Belediye Katı Atık Sahasına Taşınması Alım İşi”ne ilişkin olarak düzenlenen … tarih ve … sayılı İş Bitirme Belgesi olduğu, … Belediye Başkanlığı'nca düzenlenen … tarih ve … sayılı İş Bitirme Belgesinin ihale tarihi 10/11/2016 tarihinde, ihale saati 10.00’dan sonra saat 10.18 itibarıyla EKAP’a kayıt edildiği, … Belediye Başkanlığı'nca düzenlenen … tarih ve … sayılı İş Bitirme Belgesinin ise EKAP’a kayıt edilmediği, … Belediye Başkanlığı'nca düzenlenen iş bitirme belgesinin ihale tarihi olan 10/11/2016 tarihinde ihale saati 10.00’dan sonra saat 13:55 itibarıyla EKAP’a kayıt edildiği, ilgili ihale mevzuatı uyarınca ilanı 01/07/2016 tarihinden sonra yapılan ihalelerde EKAP kaydı bulunan iş deneyim belgelerinin sunulması gerektiği, davacıların oluşturduğu iş ortaklığının teklif dosyası kapsamında sunduğu 3 adet iş deneyim belgesinden ikisinin ihale saatinden sonra EKAP’a kayıt edilmesi ve diğerinin EKAP kaydının bulunmaması karşısında, söz konusu belgelerin uyuşmazlık konusu ihale için geçerli olarak kabul edilmesinin hukuken mümkün olmadığı ve bu durumun davacının kendi kusurundan kaynaklandığı anlaşıldığından, davacıların oluşturduğu iş ortaklığı tarafından yapılan itirazen şikâyet başvurusunun reddine ilişkin dava konusu Kurul kararında hukuka aykırılık bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
    Belirtilen gerekçelerle dava konusu işlem hukuka uygun bulunarak davanın reddine karar verilmiştir.

    TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacılar tarafından, iş deneyim belgelerinin asıllarının sunulduğu, bunun esas alınması gerektiği, iki adet iş deneyim belgesinin de ihale tarihinde EKAP'a kaydedildiği, ihale devam ederken iş deneyim belgesinin sorgulanabilir hâle geldiği, eksikliğin tamamlanabilir mahiyette olduğu, tekliflerinin değerlendirme dışı bırakılması ile kamu zararına sebebiyet verildiği ileri sürülmektedir.

    KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından, Hizmet Alım İhaleleri Uygulama Yönetmeliği Ek-1 maddesi uyarınca 31/08/2014 tarihinden sonra iş deneyim belgelerinin EKAP üzerinden düzenlenerek kaydedilmesi gerektiği, 01/07/2016 tarihinden sonra ilan edilen ihalelerde EKAP kaydı olmayan belgelerin iş deneyiminin tevsiki için kullanılamayacağı, sunulan üç adet iş deneyim belgesinden ikisinin ihale tarihinde kaydedildiğinin görüldüğü, bir adedinin ise kaydedilmediği, söz konusu eksikliğin tamamlanabilir mahiyette olmadığı, eksikliğin davacıların kusurundan kaynaklandığı belirtilerek istemin reddi gerektiği savunulmuştur.

    DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ …'NİN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

    TÜRK MİLLETİ ADINA
    Karar veren Danıştay Onüçüncü Dairesi'nce, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

    HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
    İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
    Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

    KARAR SONUCU:
    Açıklanan nedenlerle;
    1. Davacıların temyiz isteminin reddine,
    2. Davanın yukarıda özetlenen gerekçeyle reddi yolundaki ... İdare Mahkemesi'nin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından anılan Mahkeme kararının ONANMASINA,
    3. Temyiz giderlerinin istemde bulunanlar üzerinde bırakılmasına,
    4. Posta giderleri avansından artan tutarın davacılara iadesine,
    5. Dosyanın anılan Mahkeme'ye gönderilmesine,
    6. 2577 sayılı Kanun'un 20/A maddesinin ikinci fıkrasının (i) bendi uyarınca kesin olarak (karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere), 01/06/2022 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.

    Hemen Ara