Danıştay 2. Daire 2022/2135 Esas 2022/3464 Karar Sayılı İlamı

Abaküs Yazılım
2. Daire
Esas No: 2022/2135
Karar No: 2022/3464
Karar Tarihi: 08.06.2022

Danıştay 2. Daire 2022/2135 Esas 2022/3464 Karar Sayılı İlamı

     Özet:

Danıştay 2. Dairesi, 2022/2135 esas numarasıyla açılan bir dava sonucunda verilen kararın temyiz edilmesini inceledi. Davacının araştırmacı olarak atanmasına rağmen denetim elemanı veya uzman kadrolarından birisine atanması istemi reddedildi. Davacı, 3 yıllık görev süresinden çok daha uzun bir süre görev yaptığı için denetim elemanı veya uzman kadrosuna atanması gerektiğini ileri sürdü. Ancak, Bölge İdare Mahkemesi incelenen kararı usul ve hukuka uygun buldu ve kararın temyiz edilmesini reddetti. Temyiz istemi Danıştay 2. Dairesi tarafından da reddedildi ve Bölge İdare Mahkemesi kararı onandı. Kararın taraflara tebliği ve dosyanın İdare Mahkemesine gönderilmesi karara ek olarak belirtilen 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 7035 sayılı Kanun ile değişik 50. maddesi uyarınca yapıldı. Kanun maddesi, idare davalarında temyiz yasağına ilişkin hükümleri içermekte ve sadece belirli kararların temyiz edilebileceğini belirtmektedir.
Danıştay 2. Daire Başkanlığı         2022/2135 E.  ,  2022/3464 K.

    "İçtihat Metni"

    T.C.
    D A N I Ş T A Y
    İKİNCİ DAİRE
    Esas No : 2022/2135
    Karar No : 2022/3464

    TEMYİZ EDEN (DAVACI) : ...
    VEKİLİ : Av. ...
    KARŞI TARAF (DAVALI) : ... Bakanlığı
    VEKİLİ : ...

    İSTEMİN KONUSU : ... Bölge İdare Mahkemesi ... İdari Dava Dairesince verilen ... günlü, E:... , K:... Temyiz No: ... sayılı kararın, dilekçede yazılı nedenlerle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.

    YARGILAMA SÜRECİ :
    Dava Konusu İstem : Dava; ... Gençlik ve Spor İl Müdürü olarak görev yapmakta iken araştırmacı kadrosuna atanan davacı tarafından, uzman veya denetim elemanı kadrolarından birisine atanması istemli başvurusunun reddine ilişkin ... günlü, ... sayılı işlemin iptali istemiyle açılmıştır.
    İlk Derece Mahkemesi Kararının Özeti : ... İdare Mahkemesinin ... günlü, E:..., K:... sayılı kararıyla; davacının araştırmacı olarak atanmasına ilişkin işleme karşı dava açmadığı ve haliyle araştırmacı kadrosunda bulunduğu ihtilafsız olup, araştırmacı kadrosunda bulunan davacının Üst Kademe Kamu Yöneticileri İle Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Atama Usûllerine Dair 3 Numaralı Cumhurbaşkanlığı Kararnamenin 6/4. maddesi hükümlerinden yararlanabilmesi mümkün olmadığı, davacının, mevcut statüsü ve durumu itibariyle Üst Kademe Kamu Yöneticileri İle Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Atama Usûllerine Dair 3 Numaralı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi gereğince denetim elemanı ya da uzman kadrosuna atanma şartlarını sağlamadığı anlaşıldığından, bu yöndeki talebinin reddine dair dava konusu işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle dava reddedilmiştir.
    Bölge İdare Mahkemesi Kararının Özeti : ... Bölge İdare Mahkemesi ... İdari Dava Dairesinin kararıyla; istinaf başvurusuna konu kararın usul ve hukuka uygun olduğu ve kaldırılmasını gerektiren bir neden bulunmadığı belirtilerek istinaf başvurusu reddedilmiştir.
    Anılan kararın, davacı tarafından temyiz edilmesi üzerine, ... Bölge İdare Mahkemesi ... İdari Dava Dairesinin ... günlü, E:..., K:... Temyiz No:... sayılı temyize konu kararıyla, davanın konusu itibarıyla 2577 sayılı Kanun'un 46. maddesinde sayılan temyiz yoluna başvurulabilecek kararlardan olmadığı, istinaf incelemesi sonucunda verilen karar kesin olduğundan davacının bu karara karşı yaptığı temyiz talebinin reddine karar verilmiştir.

    TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından, 3 numaralı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinde aranan 3 yıllık görev süresinin çok üzerinde bir süreyle görev yapması nedeniyle denetim elemanı veya uzman kadrosuna atanmasının gerektiği, tesis edilen işlemin hukuka aykırı olduğu ileri sürülmektedir.

    KARŞI TARAFIN CEVABI : Temyiz isteminin reddi gerektiği yolundadır.

    DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : ...
    DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan Bölge İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

    TÜRK MİLLETİ ADINA
    Karar veren Danıştay İkinci Dairesince, Tetkik Hakiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

    HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
    Bölge İdare mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı halinde mümkündür.
    Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

    KARAR SONUCU :
    Açıklanan nedenlerle;
    1. DAVACININ TEMYİZ İSTEMİNİN REDDİNE,
    2. ... Bölge İdare Mahkemesi ... İdari Dava Dairesince verilen ... günlü, E:..., K:... Temyiz No:... sayılı kararın ONANMASINA,
    3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan davacı üzerinde bırakılmasına,
    4. 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanun'un 7035 sayılı Kanun ile değişik 50. maddesi uyarınca, bu onama kararının taraflara tebliğini ve bir örneğinin de ... Bölge İdare Mahkemesi ... İdari Dava Dairesine gönderilmesini teminen dosyanın ... İdare Mahkemesine gönderilmesine, 08/06/2022 tarihinde oybirliğiyle kesin olarak karar verildi.

    Hemen Ara