Yargıtay 13. Hukuk Dairesi 2013/11470 Esas 2013/29368 Karar Sayılı İlamı

Abaküs Yazılım
13. Hukuk Dairesi
Esas No: 2013/11470
Karar No: 2013/29368

Yargıtay 13. Hukuk Dairesi 2013/11470 Esas 2013/29368 Karar Sayılı İlamı

     Özet:

Davacı, bir televizyon aldığını ve üründe sorun olduğu için servise gönderdiğini ancak yasal tamir süresi olan 20 gün içinde ürünün tamir edilmediğini iddia etmiştir. Hakem Heyeti, satın alma bedelinin davacıya iade edilmesi yönünde karar vermiştir. Ancak davalılar, icra takibine haksız olarak itiraz etmiştir. Mahkeme, davanın reddine karar vermiştir. Ancak davalı TNB Bilgisayar ve Görüntü Sistemleri A.Ş. tarafından düzenlenen servis istek onayı belgesinde ürünün yasal süre dolmadan teslim edilmediği belirtilmiştir. Bu nedenle mahkeme, davanın reddine karar verilmesini usul ve yasaya aykırı bulmuştur. Karar bozulmuştur.
Kanun Maddeleri: HUMK’nun 440/III-2. maddesi.
13. Hukuk Dairesi         2013/11470 E.  ,  2013/29368 K.

    "İçtihat Metni"


    MAHKEMESİ :Tüketici Mahkemesi

    Taraflar arasındaki itirazın iptali davasının yapılan yargılaması sonunda ilamda yazılı nedenlerden dolayı davanın reddine yönelik olarak verilen hükmün süresi içinde davacı avukatınca temyiz edilmesi üzerine dosya incelendi gereği konuşulup düşünüldü.
    KARAR
    Davacı, 20.03.2010 tarihinde davalı .... A.Ş." den 1.940.00.TL" ya LCD TV. satın aldığını, televizyonda oluşan sorun nedeniyle ürünün 13.08.2011 tarihinde yetkili servise gönderilmesine rağmen yasal tamir süresi olan 20 iş günü içerisinde televizyonun tamir edilerek kendisine teslim edilmediğini, 20.09.2011 tarihinde Hakem Heyetine başvurduğunu ve Hakem Heyeti tarafından satın alma bedeli olan 1.940.00.TL" nın tarafına iadesine karar verildiğini, ödediği bedelin tahsili için yaptığı icra takibine davalıların haksız olarak itiraz ettiğini ileri sürerek vaki itirazın iptali ile %40 icra inkar tazminatına karar verilmesini istemiştir.
    Davalılar, arızanın 20 iş günü içerisinde giderilerek televizyonun davacıya gönderildiğini savunarak davanın reddini dilemişlerdir.
    Mahkemece, davanın reddine karar verilmiş; hüküm, davacı tarafından temyiz edilmiştir.
    Her ne kadar Mahkemece, tüketici olan davacının televizyonun arızasının giderilmesi için davalıya 13.08.2011 tarihinde teslim edildiği ve ürünün tamir edilerek 09.09.2011 tarihinde kendisine teslim edildiği, söz konusu dönem içinde resmi ve idari tatil günlerinin girdiği ve yasal süre dolmadan 19. iş günü ürünün teslim edildiği gerekçesi ile davanın reddine karar verilmiş ise de; davalı TNB Bilgisayar ve Görüntü Sistemleri A.Ş. tarafından düzenlenen servis istek onayı belgesinde, ürünün 12.08.2011 tarihinde servise teslim edildiği, 17.09.2011 tarihinde tüketiciye ihtarname gönderildiği ancak tüketicinin cihazı teslim
    almadığı belirtilmiştir. Bu belge davalıları bağlar. Davalı taraf, 09.09.2011 tarihinde ürünün tamir edildiğinin davacıya bildirildiği ve bu tarihte televizyonun davacıya teslim edildiği yönündeki savunmasını yasal delillerle kanıtlayamamıştır. O halde mahkemece, davaya konu televizyonun 20 iş günü içerisinde tamir edilerek davacıya teslim edildiği davalı tarafından ispat edilemediği kabul edilerek hasıl olacak sonuca uygun bir karar verilmesi gerekirken az yukarıda yazılı şekilde davanın reddine karar verilmesi usul ve yasaya aykırı olup, bozmayı gerektirir.
    SONUÇ: Yukarıda açıklanan nedenlerle hükmün davacı yararına BOZULMASINA, HUMK’nun 440/III-2 maddesi uyarınca karar düzeltme yolu kapalı olmak üzere, 27.11.2013 gününde oybirliğiyle karar verildi.























    Hemen Ara