Danıştay 10. Daire 2020/3759 Esas 2022/3012 Karar Sayılı İlamı

Abaküs Yazılım
10. Daire
Esas No: 2020/3759
Karar No: 2022/3012
Karar Tarihi: 01.06.2022

Danıştay 10. Daire 2020/3759 Esas 2022/3012 Karar Sayılı İlamı

     Özet:

Danıştay 10. Daire Başkanlığı'nın 2020/3759 E., 2022/3012 K. sayılı kararında, davacı şirkete 141.867,00 TL idari para cezası verilmesine ilişkin Bilecik Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü'nün işlemi ve yapılan itirazın reddine dair verilen kararın iptali istemiyle açılan davada karar düzeltme isteminin reddedildiği belirtilmiştir. Kararın düzeltilmesine ilişkin dilekçede öne sürülen nedenlerin İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 54. maddesi uyarınca düzeltme nedenlerine uymadığı ifade edilerek, karar düzeltme istemini düşüncesi reddi gerektiği yönünde olan danıştay tetkik hakimi tarafından da karar düzeltme istemine hukuki dayanak bulunmadığı ifade edilmiştir. İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun Geçici 8. maddesi uyarınca uygulama halen devam ettiği için, Danıştay dava daireleri ile İdari veya Vergi Dava Daireleri Kurullarının temyiz üzerine verilen kararları hakkında, yalnızca 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 54. maddesi uyarınca düzeltme istenebilir. Bu nedenle, kararın düzeltilmesi isteminin
Danıştay 10. Daire Başkanlığı         2020/3759 E.  ,  2022/3012 K.

    "İçtihat Metni"


    T.C.
    D A N I Ş T A Y
    ONUNCU DAİRE
    Esas No : 2020/3759
    Karar No : 2022/3012


    KARARIN DÜZELTİLMESİNİ
    İSTEYEN (DAVALI) : ... Başkanlığı
    VEKİLİ : Av. ...

    KARŞI TARAF (DAVACI) : ... Hazır Giyim San. ve Tic. Ltd. Şti.
    VEKİLİ : Av. ...

    İSTEMİN_ÖZETİ : Danıştay Onuncu Dairesince verilen 05/12/2019 tarih ve E:2019/4452, K:2019/9493 sayılı kararın, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 54. maddesi uyarınca düzeltilmesine karar verilmesi istenilmektedir.

    SAVUNMANIN_ÖZETİ : Karar düzeltme isteminin hukuki dayanağının bulunmadığı ileri sürülerek reddi gerektiği savunulmaktadır.

    DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : ...
    DÜŞÜNCESİ : Karar düzeltme isteminin reddi gerektiği düşünülmektedir.

    TÜRK MİLLETİ ADINA

    Karar veren Danıştay Onuncu Dairesince gereği görüşüldü:
    Danıştay dava daireleri ile İdari veya Vergi Dava Daireleri Kurullarının temyiz üzerine verilen kararları hakkında, ancak 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmaya devam edilen) 54. maddesinde yazılı nedenlerle kararın düzeltilmesi istenebilir. Kararın düzeltilmesi dilekçesinde öne sürülen hususlar ise, anılan maddede yazılı nedenlerden hiçbirine uymamaktadır.
    Bu nedenle, kararın düzeltilmesi isteminin reddine, karar düzeltme yargılama giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına, artan posta ücretinin iadesine, 01/06/2022 tarihinde oy çokluğuyla kesin olarak karar verildi.




    (X)-KARŞI OY :

    Davanın, davacı şirkete ait işyerinde 23/02/2012 tarihinde yapılan denetim sonucu düzenlenen rapora göre, Kuruma, 21/10/2011 tarihinden itibaren işçi çalıştırmaya başlanmasına rağmen işyeri bildirgesinin süresinde verilmemesi (17/12/2011 tarihinde verilmiş) sebebiyle 2.511,00 TL, 76 işçi için sigortalı işe giriş bildirgesinin süresinde verilmemesi sebebiyle 130.689,00 TL ve 10-11-12/2011 ve 01-02/2012 dönemine ilişkin aylık prim ve hizmet belgelerinin süresinde verilmemesi sebebiyle 8.667,00 TL olmak üzere toplam 141.867,00 TL idari para cezası verilmesine ilişkin Bilecik Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü'nün 04/04/2012, 06/04/2012 ve 09/04/2012 tarihli işlemlerinin ve bu işlemlere yapılan itirazın reddine dair ... tarih ve ... sayılı ünite itiraz komisyonu kararının iptali istemiyle açıldığı anlaşılmaktadır.
    Davacı şirkete ait işyerinde 23/02/2012 tarihinde yapılan denetim sonunda düzenlenen ve şirket ortağı olan ...'ün de imzasının bulunduğu tutanağın ekinde yer alan çalışanları gösterir listeye bakıldığında, 2011/10 ve 2011/11 aylarına ait çalışanların olduğu, davacı tarafından her ne kadar belirtilen tarihlerin bu kişilerin işyerinde çalışmak için aldıkları eğitimin başlangıç tarihi olduğu iddia edilmişse de tutanakta ortalama 1 haftada işi öğrendiklerinin belirtildiği dikkate alındığında, bu süreden çok sonra işyeri bildirgesinin ve çalışanların Kuruma bildirildiği görülmektedir.
    Bu durumda, işyerinin açılışı ve sigortalı çalıştırılmaya başlandığı tarihin süresinde Kuruma bildirilmediğinin tespiti ile uygulanan idari para cezasında hukuka aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle davalı idarenin karar düzeltme isteminin kabulü ile onama kararının kaldırılarak dava konusu işlemlerin iptali yolundaki idare mahkemesi kararının bozulması gerektiği oyuyla aksi yöndeki Daire kararına katılmıyorum.

    Hemen Ara